wtorek, 8 grudnia 2020

P. Solecki, Saladyn Wielki


Moje pierwsze doświadczenie z książkami historycznymi wydawnictwa Replika mogę uznać za udane.

"Saladyn Wielki" autorstwa Piotra Soleckiego to bardzo dobrze napisana popularna biografia najsłynniejszego średniowiecznego władcy świata islamu. Autor, nauczyciel historii w jednym z łódzkich liceów, dowiódł, że jest też sprawnym pisarzem. Udało mu się stworzyć solidnie przygotowaną książkę popularnonaukową, napisaną lekkim stylem, którą bardzo dobrze się czyta. Tego rodzaju książek niestety nie ma zbyt wielu na naszym rynku wydawniczym i z delikatną nutką zazdrości muszę stwierdzić, że historycy akademiccy najczęściej niestety nie potrafią tak pisać.

Ta bardzo ładna edytorsko książka, ozdobiona barwnymi ilustracjami, to dobra propozycja do rozważenia jako prezent gwiazdkowy dla każdego niezawodowego miłośnika historii.

Nie jest to oczywiście dzieło ważne dla naszej historiografii, nie jest też wolne od pewnych mankamentów językowych, ale w swoim segmencie z pewnością jest warte polecenia.

P. Solecki, Saladyn Wielki. Pogromca krzyżowców i wódz islamu,  Poznań 2020

2 komentarze:

  1. Pan Piotr Solecki poczuł się obrażony moją opinią i grozi mi prawnikiem. Więcej: https://www.facebook.com/ohistorii/posts/1777546625742320

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałem powyższą notkę i zachęcony pozytywną opinią zdążyłem już nawet dodać książkę do koszyka w popularnym serwisie, ale czułbym psychiczny dyskomfort, dając zarobić pieniaczowi. Zamiast Soleckiego kupię sobie Hindleya, ha!

      Usuń